I en undersökning bland 11 000 konsumenter har Saltå Kvarn för fjärde året i rad utsetts till det mest hållbara varumärket i livsmedelsbranschen. Totalt för alla branscher hamnade vi i år på en andra plats.

Det är det årliga Sustainable Brand Index som listat hur konsumenter bedömer hur de 286 största varumärkena i Sverige presterar inom miljöansvar och socialt ansvarstagande. De senaste fyra åren har Saltå Kvarn stadigt rankats bland topp tre av samtliga varumärken i alla branscher.

 

Långsiktigt hållbarhetsarbete belönas
Ända sedan starten för över 50 år sedan har hållbarhet genomsyrat vår verksamhet. Samtliga produkter är ekologiska och utvalda för att hålla hög kvalité och positiv miljöpåverkan. Men för oss räcker inte detta, vi belönar dessutom de odlare som driver ett hållbart jordbruk och vi var först i Sverige med att klimatkompensera våra transporter. Att för fjärde året i rad rankas som livsmedelsbranschens mest hållbara varumärke är ett betyg på att långsiktigt arbete lönar sig i längden.

Om undersökningen
Det är sjunde året i rad som varumärkesundersökningen Sustainable Brand Index listar Sveriges mest hållbara företag. Tillfrågade i undersökningen är ett riksrepresentativt urval av 11 000 konsumenter som har bedömt hur Sveriges 286 största företag presterar inom miljöansvar och socialt ansvarstagande. Studiernas genomfördes under nov 2016-feb 2017. Utgångspunkten för undersökningen är FN Global Compacts 10 principer om miljöansvar och socialt ansvarstagande.


Kommentarsfunktionen är avstängd.