logo_krav

Försäljningen av KRAV-märkt och ekologisk mat fortsätter att öka i Sverige ­- inom vissa kategorier redovisas fyrdubbla ökningar det senaste året.

– Jag trodde nog att tillväxten skulle hålla i sig, men så här bra siffror hade jag inte räknat med, säger Katarina Wolf på KRAV.

Hon har studerat färska siffror från analysföretaget Nielsen och konstaterar att det den generella tillväxten för ekologiskt i Sverige är 35 procent och att flera snabbväxande kategorier utmärker sig. En av dessa är ärter, bönor och linser. Kanske ett resultat av nya produktlanseringar, i kombination med svenskarnas nyväckta intresse för alternativ till potatis och pasta. Även nötter och torkad frukt har en mycket positiv utveckling.
Läs hela pressmeddelandet på KRAV.

Lena E


Kommentarer på KRAV-märkt trotsar lågkonjunkturen

  1. Så inspirerande!

    Vi brukar handla från mataffären.se. De har en avdelning som heter eko som gör det enkelt att handla rätt. Sen kommer de hem med maten till en också så jag slipper släpa. Självklart kör de biogasbilar.

    Alexandra

    Svara

Skriv en kommentar om KRAV-märkt trotsar lågkonjunkturen

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

nödvändig