1964 bestämde vi oss för att starta ett helt nytt matföretag och blev pionjärer inom ekologi och hållbarhet. Saltå Kvarn blev namnet. Järna blev platsen. Genom våra noggrant utvalda ekologiska produkter har vi sedan dess garanterat högsta kvalitet och bästa smak. Vår grundfilosofi är att ta tillvara på råvarornas naturliga kvalitet genom varsam förädling och välja bort tillsatser. Vi brinner inte bara för den goda maten utan också för djuren, naturen och människorna. Honnörsorden är långsiktighet och lösningen ligger i att skapa balans och biologisk mångfald genom bl.a. ekologiskt kretsloppsjordbruk. Vi drivs av att göra skillnad på riktigt utifrån en värdegrund som är mer aktuell än någonsin.

Vi söker dig som vill vara med och bygga det nya, digitala Saltå Kvarn. Vi är mitt uppe i ett spännande arbete som handlar om innovation, tillväxt och ökad affärsmässighet.

Du blir ansvarig för Saltå Kvarns digitala strategi och all kommunikationen i digitala kanaler. Det är en bred roll med ansvar både för strategi och att skapa innehåll i våra kanaler. Du är expert på att utveckla vår dialog med kunder och fans, innehåll och att driva trafik för maximalt engagemang. Du är 100% datadriven, men använder gärna också din kreativa sida.

Du är en viktig person i vårt nya Marknads- och Innovationsteam. Du delar vår vision kring hållbarhet utveckling, hälsa, och socialt ansvar men vet samtidigt vad som krävs för att utveckla en verksamhet mot långsiktiga affärsmässiga mål. Du har gott omdöme och är orädd att prova nya grepp. Som person har du goda sociala färdigheter och lätt för att samarbeta.

Placering är mitt i Svenska ekologins centrum – Saltå Kvarn i Järna.

 

Vi söker dig som har:

  • Kunskap och genuint intresse för visuella digitala lösningar (både bild och rörligt), content och influencer marketing.
  • God förmåga att formulera dig i skrift och känsla för design. Du är en kreativ storyteller och skapar redan idag innehåll till digitala kanaler.
  • God kunskap inom Photoshop (eller annat bildredigeringsverktyg) och Indesign.
  • Goda färdigheter inom Google Analytics, Google Adwords, Facebook Insights, Googles Keyword Planner och SEM (SEO och SEA).
  • Intresse för analys och uppföljning.
  • Kunskaper i Google Ads och utveckling av online-annonsering genom A/B tester samt budjusteringar är meriterande.
  • Utbildning inom digital marknadsföring och minst 3 års erfarenhet inom området. Förmåga och vilja att utmana dig själv, lära nytt och uppgradera dina kunskaper.
  • Vilja att leda och driva förändring.

 

Ansökan och kontakt

Varmt välkommen att kontakta Lisbeth Hedberg vår samarbetspartner i den här rekryteringen om du har några frågor. Hon nås på Lisbeth@lhedberg.se eller +46705232673.